Thursday 21 July 2016

Syawal 2016 - Family Day di Chalet Terapung Segantang Garam Merbok, Kedah


Alhamdulillah di hari raya ke tiga (8Jul16) kami ber family day di Chalet Terapung Segantang Garam, Merbok selama 2H 1M. Konsep famili day ni lepak, santai, masak, makan, mancing sampai lebam..Penginapan kali ni fully sponsor by Usu n P.Uthu..Barang-barang makan pakat bawak sorang sikit..siap ada ketupat palas lagi..

Panaroma matahari terbenam

Senyuman mereka..mekar di hati aku

Jambatan terapung

'senget' words yang paling top masa di sana ihihi...punca nya ni lah..tengok tong biru di bwh chalet tu dah tak nampak sebab menampung berat kami yang duduk hanya di bahagian sebelah ja

hasil pancing en somi..banyak lagi hasil yang abang-abang ipar dapat tapi tak sempat snap..semua excited..kamera entah kemana..ikan yang dapat gelama, duri, pari..abg long dpt ikan todak dan ikan bulan dengan menjala..hepi sangat en.somi dah dapat lesen katanya..
tenang jaa
Ni dah hari ke 2..kak ngah as a chef in action

tengok la makanan tu...meriah..dari hari pertama cmni sampai la nak balik

santai..borak-borak

Kak lang n aku

anak anak menakan yang tak mandi terus santap


best sangat layan bekpes kt tepi laut cmni..rasa mcm xmau bangun2..tapi kena bangun jugak nak kemas-kemas..dah nak balik dah..sedihnya..rasa kejap sgt masa berlalu..

dah nak balik

wefie tgh panaih

tempat ni biasa-biasa ja..tapi bila kita bersama dengan orang yang luarbiasa..ianya jadi moment indah yang akan terus kekal di hati ini...luv them so much
Ni details untuk tempat ni..aku book 2 dorm..cukup la untuk kami 21 orang..jangan expect tempat ni macam hotel ya..tapi memadai la dengan bersih dan selesa..gambar dorm lupa nak snap..cuma yang tak selesa..air mandi agak keruh dan ada catuan..Pasai kisah mistik tu ada la sikit..tapi kita la kena beringat datang berkunjung ke tempat dia kan..jaga solat dan jangan la hepi sangat Alhamdulillah tak ada apa-apa yang terjadi.
Tahun ni tahun aku beraya puas-puas dengan famili ja..sorang kawan pun aku tak jumpa. Masa di sini tetiba aku terbayangkan arwah mak..kalo mak masih ada mesti dia akan duduk ja di anjung tempat memasak tu..dan akan jadi chef setiap masa..dan arwah abah mesti akan mancing ja..miss both of them so much..tapi ukhuwah yang kami tautkan ni mesti dah cukup membahagiakan arwah mak abah di sana.

Lepas check out..kami berpecah..aku terus balik ke rawang..perghh 13 jam baru sampai rawang..tapi tu termasuk 2 kali tido di tepi jalan..keluar masuk highway..pun tak sampai2 lagi..

No comments:

Post a Comment